Zadbaj o skórę po zimie!

Pielęgnacja skóry po zimie to prawdziwe wyzwanie. Narażona na długie miesiące przebywania w ogrzewanych pomieszczeniach cera staje się zmęczona, szara i ziemista. Niska temperatura, śnieg i zimny wiatr są przyczyną podrażnień, zaczerwienienia i mikro urazów. Dodajmy do tego suche powietrze, smog i spaliny – mieszanka zabójcza dla naszej skóry!

Zadbaj o skórę po zimie!

Nie bez znaczenia jest także nasz tryb życia: zimą często wolimy spędzać czas na kanapie niż uprawiać sport, w naszej diecie pojawia się też mniej świeżych składników. Jak zacząć regenerację skóry i przygotować ją na wiosnę i lato, by znów wyglądała zdrowo i pięknie? 

Zadbaj o oczyszczanie!

Przygotowanie skóry do wiosny musimy zacząć od dogłębnego oczyszczenia. Żaden preparat nie zadziała, jeśli cera nie zostanie wcześniej odpowiednio przygotowana. Zwłaszcza po zimie ważne jest, by usunąć warstwę martwego naskórka i oczyścić skórę. Ciężkie kremy, jakie stosujemy zimą, blokują pory i zapychają gruczoły łojowe – przez to aktywne substancje, które podajemy skórze, nie będą mogły w nią wniknąć. Regularne peelingi sprawiają także, że cera zyskuje zdrowy koloryt i świeży wygląd.

Wiemy już, że pierwszy krok naszej oczyszczająco – regeneracyjnej kuracji to peeling, ale jaki wybrać? Posiadaczki wrażliwej, naczynkowej cery powinny sięgnąć raczej po delikatniejsze peelingi enzymatyczne, które nie wymagają mechanicznego pocierania skóry. Z peelingów ziarnistych nie powinny korzystać także osoby walczące w trądzikiem. Peelingiem warto potraktować nie tylko skórę twarzy, ale i całe ciało – pięknie pachnący i ekologiczny kosmetyk możemy przygotować samodzielnie w domu, łącząc mieloną kawę z brązowym cukrem i olejkiem kokosowym, a dla jeszcze bardziej zniewalającego aromatu dodać odrobinę imbiru lub cynamonu. Tak przygotowana skóra jest gotowa na kolejne zabiegi!

Akcja: regeneracja!

Zimowe miesiące najbardziej odbijają się na skórze twarzy. To ona jest najbardziej wystawiona na szkodliwe działanie czynników zewnętrznych. Osłabiona i podrażniona skóra wymaga wyjątkowo starannej pielęgnacji.

Po zimie nasza skóra potrzebuje prawdziwej witaminowej bomby – w tej roli świetnie odnajdzie się serum. Po pierwsze, takie kosmetyki mają lekką konsystencję, dzięki czemu nie obciążają skóry i można stosować je pod krem i makijaż. Na wiosnę szczególnie polecamy serum rozświetlające, np. z witaminą C lub A. Warto zadbać także o okolice oczu i zafundować im ożywiającą terapię energetyzującymi kremami z kofeiną lub świetlikiem lekarskim, które dodadzą spojrzeniu świeżości oraz zmniejszą obrzęk i cienie.

Ciężkie podkłady lepiej zastąpić lżejszymi kremami BB lub kosmetykami mineralnymi. Pamiętaj także o filtrach UVB i UVA! Powinno się stosować je przez cały rok, nie tylko na wakacjach! Dzięki temu Twoja skóra dłużej zachowa młodość.

Zadbaj o ciało po zimie

 

Nie tylko twarz ucierpiała w chłodniejsze dni – skóra na całym ciele, ukryta pod grubymi warstwami ubrań potrzebuje teraz regeneracji. Czas na domowe spa – regularne masaże peelingujące i dokładne wklepywanie balsamów i olejków. Polecamy te naturalne – masło shea czy olej kokosowy.

Warto sięgnąć także po preparaty zawierające wyciągi z cytrusów i kofeinę – działają antycellulitowo i pobudzają komórki do działania. Gdy aplikację kosmetyku połączysz z masażem, aktywne składniki łatwiej dostaną się w głąb skóry! Z pomocą naszej skórze przyjdą też naprzemienne prysznice ciepłą i zimną wodą – jak nic innego poprawiają ukrwienie skóry.

Fokus na dietę

Często nie doceniamy ogromnego wpływu, jaki na naszą skórę ma dieta. Nawet najlepsze kosmetyki i zabiegi pielęgnacyjne nie przyniosą spodziewanych efektów, jeśli nie zadbamy o to, co ląduje na naszych talerzach. Wiosna to czas, by ogłosić akcję: DETOKS! Zmiana diety pomoże oczyścić organizm z toksyn. Po pierwsze: nawodnienie! Pij dużo wody i ziołowych herbat, unikaj natomiast kawy i słodkich, gazowanych napojów. W kuchni stawiamy na warzywa i owoce oraz pełne zboża. Słodkie przekąski warto zastąpić nasionami słonecznika czy dyni, a tłuste potrawy zastąpić lżejszymi odpowiednikami.

Dieta to jednak nie wszystko – regularne ćwiczenia fizyczne i odpowiednia ilość snu to czynniki, które mają ogromny wpływ na stan naszej cery, a często są bagatelizowane. Nieprzespane noce, stres, brak ruchu  i świeżego powietrza nie sprzyjają dobrej kondycji skóry. Zatrzymaj się na chwilę i znajdź czas dla siebie, a Twoja skóra z pewnością się odwdzięczy!

Buty sportowe Born2be idealne na wiosnę! Stylowy powrót do przeszłości z New Balance

Polecamy w tej kategorii