#BranżaWspiera - jak branża mody reaguje na pandemię?
Data publikacji:
Spis treści:
- Stan epidemii - jak funkcjonują sklepy?
- #BranżaWspiera: Answear
- #BranżaWspiera: LPP (Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay)
- #BranżaWspiera: Recman
- #BranżaWspiera: Greenpoint
- #BranżaWspiera: Mosquito
- #BranżaWspiera: 4F
- #BranżaWspiera: Pako Lorente
- #BranżaWspiera: Marie Zelie
- #BranżaWspiera: Brilu.pl
- #BranżaWspiera: Time Trend
- #BranżaWspiera: Kubota i Muscat
- #BranżaWspiera: NAOKO
Stan epidemii - jak funkcjonują sklepy?>
Ogłoszony przez rząd stan zagrożenia epidemicznego, przekształcony pod koniec ubiegłego tygodnia w stan epidemii, nakłada na obywateli Polski wiele ograniczeń. Na granicach przywrócone zostały kontrole, restauracje mogą sprzedawać posiłki jedynie na wynos, a większość sklepów została zamknięta do odwołania.
Jak w sytuacji, w której zaleca się wychodzenie z domu jedynie w niecierpiących zwłoki sprawach, radzą sobie sklepy odzieżowe? Skupiają się przede wszystkim na sprzedaży online - również za pośrednictwem takich miejsc jak Domodi. Ale to nie wszystko! Poświęcają też wiele uwagi na organizowanie akcji CSR (z angielskiego: corporate social responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu). Co robią? Organizują wsparcie dla szpitali, prowadzą działania informacyjne i zbiórki pieniędzy na cele związane z ochroną przed koronawirusem. W ramach akcji #BranżaWspiera chcemy Wam je przedstawić!
#BranżaWspiera: Answear >
Answear, poza przygotowaniem dla Ciebie fantastycznych wiosennych nowości, w okresie pandemii zajmuje się też szczególną działalnością. Sklep razem z marką Medicine prowadzi akcję „Wspieramy Polskie Szpitale”, w ramach której szyje jednorazowe maseczki higieniczne, przekazywane następnie jednej z placówek: Szpitalowi im. S. Żeromskiego w Krakowie lub Szpitalowi Specjalistycznemu nr 1 w Bytomiu, które borykają się z brakiem środków ochrony osobistej dla medyków. Maseczki, niedostępne w sprzedaży dla klientów indywidualnych, wykonane są z z materiału posiadającego Świadectwo Jakości Zdrowotnej (certyfikat, wystawiony przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny). Ich cena (1,50 zł) pokrywa jednie część kosztów materiałów oraz produkcji - sklep nie czerpie zysków z akcji. Skąd ten pomysł? Właściciele mówią wprost: “Pomagamy jak możemy. Umiemy szyć, więc szyjemy!”. Do połowy kwietnia firmie Answear udało się uszyć przeszło 53 tysięcy sztuk maseczek ochronnych.
#BranżaWspiera: LPP (Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay)>
Z pomocą ruszyło również LPP, właściciel marek Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. W drugim tygodniu kwietnia firma poinformowała o wielkim sukcesie: w ramach akcji #LPPpomaga liczba przekazanych przez LPP maseczek ochronnych przekroczyła 250 tysięcy sztuk, przekazanych do 100 placówek medycznych w całej Polsce. Środki ochrony osobistej są sprowadzane z zagranicy, ale też szyte w polskich szwalniach. Dodatkowo przedsiębiorstwo zdecydowało się przekazać pomorskim szpitalom 10% zysków ze sprzedaży najnowszych wiosennych kolekcji Joyful #Eco Aware Reserved oraz #Eco Aware Mohito. Zarząd firmy do czasu wygaszenia pandemii zdecydował się obniżyć swoje wynagrodzenie do symbolicznej złotówki.
Dodatkowo spółka LPP nawiązała też współpracę z organizatorami trójmiejskiej akcji #ngosySZYJĄMASKI3city, organizowanej przez Fundację Nielada Historia, zrzeszającej organizacje pozarządowe, osoby prywatne i firmy, które szyją maseczki ochronne dla pielęgniarek i lekarzy. Z kolei w trosce o bezpieczeństwo najstarszych mieszkańców Dolnego Miasta w Gdańsku, sklep kupuje również obiady, które w ramach indywidualnej akcji wolontariackiej trafiają do osób znajdujących się pod opieką lokalnego domu seniora. Dodatkowe działanie LP? Wszystkie marki, które znajdziesz w Domodi, mają wydłużony czas zwrotu produktów (nawet do 365 dni!).
#BranżaWspiera: Recman>
Do sklepów, które w ramach swoich działań CSR angażują się w walkę z koronawirusem w Polsce dołączył również Recman. Wykorzystując potencjał własnej szwalni, marka rozpoczęła produkcję masek ochronnych ze specjalnych tkanin. Mają one zostać przekazane Szpitalowi Wojewódzkiemu im. dr Ludwika Rydygiera w Suwałkach. Dodatkowo też #RecmanWspiera finansowo! Sklep dołączył do ogólnopolskiej zbiórki na walkę z COVID-19 na portalu @siepomaga.pl/koronawirus i przekazuje 30% ze sprzedaży nowej kolekcji na pomoc polskiej służbie zdrowia! Zadbał też o darmową dostawę, żeby ułatwić swoim klientom zakupy online. Jeśli chcesz, żeby Twoje zamówienie wsparło akcję #WalczymyRazem, skorzystaj w koszyku z kodu rabatowego RAZEM.
#BranżaWspiera: Greenpoint>
Na brak problemy służby zdrowia związane z brakiem środków ochrony osobistej reaguje też sklep Greenpoint, który postanowił wesprzeć krakowskie szpitale i uszyć dla nich darmowe fartuchy ochronne we własnej szwalni. Jak mówią w oficjalnym komunikacie właściciele marek odzieżowych Reporter Young i Greenpoint Fashion: “Jako polskie firmy angażujemy się, bo tego wymaga społeczna odpowiedzialność biznesu”.
#BranżaWspiera: Mosquito>
W koniec epidemii z założonymi rękami nie czekają właściciele >>Mosquito<<. Już od przeszło kilku dni sklep zajmuje się produkcją maseczek higienicznych, które mają zostać przekazane szpitalom! W sytuacji braków środków higienicznych w szpitalach taka pomoc jest na wagę złota.
#BranżaWspiera: 4F>
Polska marka >>4F<< poinformowała w oficjalnym komunikacie, że ma realne pomysły na wsparcie służby zdrowia. Aż 20% z obrotu z sklepu (również w Domodi) zostanie przeznaczone na pomoc szpitalom zakaźnym, które będą mogły zakupić za te środki między innymi fartuchy czy specjalne ochraniacze. Co więcej? 4F planuje już dziś wystartować ze sprzedażą specjalnych koszulek okolicznościowych, których sprzedaż dodatkowo wesprze te same cele.
#BranżaWspiera: Pako Lorente>
Sklep >>Pako Lorente<<, zgodnie z hasztagiem #PakoLorentePOMAGA, przyłącza się do akcji pomocy dla służby zdrowia. Rozpoczął już produkcję maseczek ochronnych z certyfikowanej tkaniny, które przekazane zostaną szpitalom w Łodzi i Poznaniu. Pierwsze 1000 maseczek dostarczone zostało do Szpitala Dziecięcego im.Marii Konopnickiej w Łodzi, reszta już jest w drodze!
#BranżaWspiera: Marie Zelie>
W okresie stanu epidemii i konieczności odbywania domowej kwarantanny, założona przez Krzysztofa Ziętarskiego marka >>Marie Zelie<< wspiera przede wszystkim… rodziców. Główna projektantka firmy przygotowała >>specjalne szablony do wydrukowania i kolorowania<< przez najmłodszych. Poza tym sklep wydłużył okres zwrotu towaru do 60 dni, wprowadził możliwość zwrotu za pośrednictwem Paczkomatów oraz elektroniczne formularze zwrotne.
#BranżaWspiera: Brilu.pl>
Brilu.pl również wychodzi z założenia, że zdrowie jest najważniejsze, dlatego namawia do pozostawania w domu i robienia zakupów online. Przesyłki z tego sklepu pakowane są przy zachowaniu najwyższych standardów higieny i dostarczane do Paczkomatów InPost.
#BranżaWspiera: Time Trend >
Sklep Time Trend dokłada swoją cegiełkę do walki z koronawirusem. 20 zł z każdego zamówienia ze sklepu zostanie przeznaczone na ogólnopolską zbiórkę pieniędzy na walkę z Covid-19, organizowaną na portalu siepomaga.pl. Działania sklepu mają nawet własny hasztag: #TimeTrendCzasPomagać.
#BranżaWspiera: Kubota i Muscat>
Polskie marki Kubota i Muscat wychodzą z inicjatywą zjednoczenia marek i konsumentów, zachęcając do wspierania polskich biznesów i manufaktur. W ramach akcji #wspierampl promują świadome wybory konsumenckie. Jak się do niej przyłączyć? Weź udział w specjalnym evencie na Facebooku sklepów i udostępnij go znajomym. Pokaż na swoich social media swoją ulubioną polską markę, oznacz zdjęcie lub story hasztagiem #wspierampl i nominuj znajomych do oznaczania swoich. Kupuj, zamawiaj i korzystaj z usług polskich marek – nawet w czasie pandemii!
#BranżaWspiera: NAOKO>
Sklep NAOKO wyszedł z inicjatywą zaprojektowania specjalnego produktu-cegiełki, czyli stylowego T-shirtu. 100% dochodu z jego sprzedaży zostanie przeznaczone na pomoc polskim szpitalom walczącym z pandemią COVID-19!
Zaangażowanie w szycie środków higieny osobistej, sprzedaż cegiełek, wsparcia dla osób starszych - każda pomoc jest teraz kluczowa. Ty też pomóż: #Zostańwdomu i wesprzyj swoje ulubione sklepy zakupami!
Może Cię zainteresuje
- Wracają kuloty. Latem te spodnie nie będą miały konkurencji
- To najmodniejsze espadryle damskie na lato 2024. Idealne do szortów i do sukienki
- Szerokie jeansy w stylu Lewandowskiej za maksymalnie 100 zł
- Jak nosić espadryle? Cztery stylizacje na lato 2024, które skompletujesz w sieciówkach
- Pięć sukienek na komunię 2024 dla 50-latek. Wybrałam za ciebie modele do 100 zł
- Co to jest Fendi? Poznaj lepiej jeden z najsłynniejszych domów mody na świecie