#BranżaWspiera - jak branża mody reaguje na pandemię?

Epidemia koronawirusa, powodującego chorobę określaną przez naukowców jako Covid19, zmusza wszystkich do zmiany stylu życia. Biura, siłownie, kawiarnie i większość sklepów zostały zamknięte, a rząd zaleca Polakom pozostawanie w domu i zachowanie dystansu od innych. Jak w takiej sytuacji radzą sobie sklepy odzieżowe? Przekonaj się, jak wygląda teraz ich praca i jak #BranżaWspiera we wszystkich działaniach!

#BranżaWspiera - jak branża mody reaguje na pandemię?

Stan epidemii - jak funkcjonują sklepy?

Ogłoszony przez rząd stan zagrożenia epidemicznego, przekształcony pod koniec ubiegłego tygodnia w stan epidemii, nakłada na obywateli Polski wiele ograniczeń. Na granicach przywrócone zostały kontrole, restauracje mogą sprzedawać posiłki jedynie na wynos, a większość sklepów została zamknięta do odwołania.

Jak kupować ubrania przez internet? Bezpieczne zakupy online - poznaj ich zalety!

Jak w sytuacji, w której zaleca się wychodzenie z domu jedynie w niecierpiących zwłoki sprawach, radzą sobie sklepy odzieżowe? Skupiają się przede wszystkim na sprzedaży online - również za pośrednictwem takich miejsc jak Domodi. Ale to nie wszystko! Poświęcają też wiele uwagi na organizowanie akcji CSR (z angielskiego: corporate social responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu). Co robią? Organizują wsparcie dla szpitali, prowadzą działania informacyjne i zbiórki pieniędzy na cele związane z ochroną przed koronawirusem. W ramach akcji #BranżaWspiera chcemy Wam je przedstawić!

#BranżaWspiera: Answear

>>Answear<<, poza przygotowaniem dla Ciebie fantastycznych wiosennych nowości, w okresie pandemii zajmuje się też szczególną działalnością. Sklep poinformował, że razem z marką Medicine postanowił uszyć 20 tysięcy jednorazowych maseczek higienicznych, z brakiem których boryka się w tej chwili większość polskich szpitali. Środki ochrony osobistej produkowane są ze specjalnych atestowanych materiałów, w sterylnych warunkach. Przekazane zostaną do dwóch krakowskich placówek: Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego oraz Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego. Skąd ten pomysł? Właściciele mówią wprost: “Pomagamy jak możemy. Umiemy szyć, więc szyjemy!”

#BranżaWspiera: LPP (Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay)

Z pomocą rusza również LPP, właściciel marek >>Reserved<<, >>House<<, >>Cropp<<, >>Mohito<< i >>Sinsay<<. Sklep poinformował właśnie o przekazaniu gdańskim szpitalom zakaźnym maseczek higienicznych o wartości miliona złotych oraz o współpracy z polskim rządem w celu zaopatrzenia placówek opieki zdrowotnej w niezbędne kombinezony, środki do dezynfekcji czy termometry. To jeszcze nie wszystko! 10% zysków ze sprzedaży najnowszej wiosennej kolekcji Joyful #Eco Aware Reserved zostanie przekazana na pomoc pomorskim szpitalom.

Dodatkowo spółka LPP nawiązała też współpracę z organizatorami trójmiejskiej akcji #ngosySZYJĄMASKI3city, organizowanej przez Fundację Nielada Historia, zrzeszającej organizacje pozarządowe, osoby prywatne i firmy, które szyją maseczki ochronne dla pielęgniarek i lekarzy. Z kolei w trosce o bezpieczeństwo najstarszych mieszkańców Dolnego Miasta w Gdańsku, sklep kupuje również obiady, które w ramach indywidualnej akcji wolontariackiej trafiają do osób znajdujących się pod opieką lokalnego domu seniora. Dodatkowe działanie LP? Wszystkie marki, które znajdziesz w Domodi, mają wydłużony czas zwrotu produktów (nawet do 365 dni!).

#BranżaWspiera: Recman

Do sklepów, które w ramach swoich działań CSR angażują się w walkę z koronawirusem w Polsce dołączył również Recman. Wykorzystując potencjał własnej szwalni, marka rozpoczęła produkcję masek ochronnych ze specjalnych tkanin. Mają one zostać przekazane Szpitalowi Wojewódzkiemu im. dr Ludwika Rydygiera w Suwałkach. Dodatkowo też #RecmanWspiera finansowo! Sklep dołączył do ogólnopolskiej zbiórki na walkę z COVID-19 na portalu @siepomaga.pl/koronawirus i przekazuje 30% ze sprzedaży nowej kolekcji, a także 20% ze sprzedaży wszystkich innych produktów na pomoc polskiej służbie zdrowia! Zadbał też o darmową dostawę, żeby ułatwić swoim klientom zakupy online.

#BranżaWspiera: Greenpoint

Na brak problemy służby zdrowia związane z brakiem środków ochrony osobistej reaguje też sklep >>Greenpoint<<, który postanowił wesprzeć krakowskie szpitale i uszyć dla nich darmowe fartuchy ochronne we własnej szwalni. Jak mówią w oficjalnym komunikacie właściciele marek odzieżowych Reporter Young i Greenpoint Fashion: “Jako polskie firmy angażujemy się, bo tego wymaga społeczna odpowiedzialność biznesu”.

#BranżaWspiera: Mosquito

W koniec epidemii z założonymi rękami nie czekają właściciele >>Mosquito<<. Już od przeszło kilku dni sklep zajmuje się produkcją maseczek higienicznych, które mają zostać przekazane szpitalom! W sytuacji braków środków higienicznych w szpitalach taka pomoc jest na wagę złota. 

#BranżaWspiera: 4F

Polska marka >>4F<< poinformowała w oficjalnym komunikacie, że ma realne pomysły na wsparcie służby zdrowia. Aż 20% z obrotu z  sklepu (również w Domodi) zostanie przeznaczone na pomoc szpitalom zakaźnym, które będą mogły zakupić za te środki między innymi fartuchy czy specjalne ochraniacze. Co więcej? 4F planuje już dziś wystartować ze sprzedażą specjalnych koszulek okolicznościowych, których sprzedaż dodatkowo wesprze te same cele.

#BranżaWspiera: Pako Lorente

Sklep >>Pako Lorente<<, zgodnie z  hasztagiem #PakoLorentePOMAGA, przyłącza się do akcji pomocy dla służby zdrowia. Rozpoczął już produkcję maseczek ochronnych z certyfikowanej tkaniny, które przekazane zostaną szpitalom w Łodzi i Poznaniu. Pierwsze 1000 maseczek dostarczone zostało do Szpitala Dziecięcego im.Marii Konopnickiej w Łodzi, reszta już jest w drodze!

#BranżaWspiera: Marie Zelie

W okresie stanu epidemii i konieczności odbywania domowej kwarantanny, założona przez Krzysztofa Ziętarskiego marka >>Marie Zelie<< wspiera przede wszystkim… rodziców. Główna projektantka firmy przygotowała >>specjalne szablony do wydrukowania i kolorowania<< przez najmłodszych. Poza tym sklep wydłużył okres zwrotu towaru do 60 dni, wprowadził możliwość zwrotu za pośrednictwem Paczkomatów oraz elektroniczne formularze zwrotne.

#BranżaWspiera: Brilu.pl

>>Brilu.pl<< również wychodzi z założenia, że zdrowie jest najważniejsze, dlatego namawia do pozostawania w domu i robienia zakupów online. Przesyłki z tego sklepu pakowane są przy zachowaniu najwyższych standardów higieny i dostarczane do Paczkomatów InPost.

#BranżaWspiera: Time Trend

Sklep Time Trend dokłada swoją cegiełkę do walki z koronawirusem. 20 zł z każdego zamówienia ze sklepu zostanie przeznaczone na ogólnopolską zbiórkę pieniędzy na walkę z Covid-19, organizowaną na portalu siepomaga.pl. Działania sklepu mają nawet własny hasztag: #TimeTrendCzasPomagać.

#BranżaWspiera: Kubota i Muscat

Polskie marki >>Kubota<< i Muscat wychodzą z inicjatywą zjednoczenia marek i konsumentów, zachęcając do wspierania polskich biznesów i manufaktur. W ramach akcji #wspierampl promują świadome wybory konsumenckie. Jak się do niej przyłączyć? Weź udział w specjalnym evencie na Facebooku sklepów i udostępnij go znajomym. Pokaż na swoich social media swoją ulubioną polską markę, oznacz zdjęcie lub story hasztagiem #wspierampl i nominuj znajomych do oznaczania swoich. Kupuj, zamawiaj i korzystaj z usług polskich marek – nawet w czasie pandemii!

#BranżaWspiera: NAOKO

Sklep >>NAOKO<< wyszedł z inicjatywą zaprojektowania specjalnego produktu-cegiełki, czyli stylowego T-shirtu. 100% dochodu z jego sprzedaży zostanie przeznaczone na pomoc polskim szpitalom walczącym z pandemią COVID-19!

Zaangażowanie w szycie środków higieny osobistej, sprzedaż cegiełek, wsparcia dla osób starszych - każda pomoc jest teraz kluczowa. Ty też pomóż: #Zostańwdomu i wesprzyj swoje ulubione sklepy zakupami!

Najmodniejsze sukienki dla puszystych 2020 - jaki model sukienki XXL wybrać? Białe sneakersy damskie - stylizacje zgodne z trendami na wiosnę/lato 2020!

Polecamy w tej kategorii