Q&A: Twoja bezpieczna przesyłka

Zakupy online są teraz najsłuszniejszym, a nawet jedynym wyborem. W obecnej sytuacji rodzą one jednak wiele pytań i obaw. Poniżej rozwiewamy Wasze wątpliwości i odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania dotyczące zamówień online!

Najczęstsze pytania związane z dostawą:

1. Czy czas dostawy jest obecnie dłuższy niż zazwyczaj? Jak długo będę czekać na przesyłkę?

Choć firmy kurierskie przyznają, że obecny okres jest bardzo dynamiczny, to dokładają wszelkich starań, aby liczba zamówień nie wpłynęła na czas dostawy. Jak wygląda kwestia dostaw w branży fashion? W 95% przypadków paczki przychodzą do odbiorców w standardowym trybie podanym na stronie sklepu, wynoszącym zazwyczaj od 24h do 3 dni. W przypadku 5% pojawiają się nieznaczne opóźnienia, o których użytkownik informowany jest na bieżąco. Obecnie w dużej mierze opóźnienia dotyczą branży spożywczej i medycznej. Pamiętaj jednak, że jeśli jesteś objęty kwarantanną, kurier ma prawo odmówić doręczenia przesyłki. 

2. Czy należy zdezynfekować paczkę? Jak bezpiecznie ją otworzyć?

Dużą obawą pojawiającą się u odbiorców jest kwestia związana z obecnością wirusa na paczkach. Narodowy Instytut Zdrowia (NIH) w USA przeprowadził szereg badań dotyczących żywotności wirusa na różnych powierzchniach. Według nich najdłużej utrzymuje się on na plastiku i stali nierdzewnej - 72h. W przypadku opakowań kartonowych jego żywotność szacowana jest na 24h. Dlatego po każdym kontakcie z paczką należy zachować środki ostrożności: dokładnie umyć i odkazić powierzchnie, z którymi paczka miała styczność oraz oczywiście ręce. Najprościej jest zminimalizować kontakt z opakowaniem, stosując jednorazowe rękawiczki, które po rozpakowaniu wyrzucamy razem z kartonem czy folią.

>>Tutaj przeczytasz więcej na temat bezpiecznego otwierania przesyłek<<

3. Co w sytuacji jeśli paczka utknie na poczcie lub będzie potrzeba odebrania jej z punktu odbiorczego?

Poczta, jak i firmy kurierskie, zapewniają o płynności w dostawach przesyłek. Obecnie obowiązuje nakaz pozostawania w domu. To jednoznacznie wyklucza możliwość rozminięcia się z kurierem, a co za tym idzie - przymusu pojawiania się w punkcie odbiorczym. Dbałość o podanie poprawnych danych kontaktowych pozwoli na uniknięcie takiej sytuacji.

4. Czy bezpośredni kontakt z kurierem jest konieczny? Jakie zabezpieczenia stosują kurierzy i firmy kurierskie w trakcie dostawy?

Kurier czy listonosz, tak jak i odbiorca paczki, są narażeni na zakażenie wirusem. Dlatego ich postępowanie jest równie ostrożne, co konsumenta. Dokładają oni także wszelkich starań, aby bezpiecznie dostarczyć paczki, m.in. stosując rękawiczki ochronne czy maseczki. Nie utrudniaj im pracy. Wesprzyj ich starania poprzez łatwy kontakt, zachowanie odległości czy skorzystanie z opcji, jakie gwarantują firmy kurierskie. Należą do nich m.in. odbiór paczki bez podpisu (wystarczy podać ustnie kod wysłany sms’em) lub możliwość pozostawienia paczki pod drzwiami po dokonaniu telefonicznych ustaleń. Korzystaj także z paczkomatów, które skutecznie ograniczają kontakt na linii kurier - odbiorca. Możliwość zdalnego otworzenia skrytki za pomocą aplikacji daje nam gwarancję bezpieczeństwa. Oczywiście po powrocie do domu nadal zachowujemy środki ostrożności w postaci mycia i dezynfekcji rąk. 

>>Tutaj przeczytasz więcej na temat bezpiecznego odbioru przesyłki dostarczonej przez kuriera<<

Najczęstsze pytania związane z zamówionym towarem:

1. Jak zwrócić towar? Skąd wziąć etykietę zwrotną? Co jeśli nie mogę jej wydrukować?

Pozostawanie w domu dla wielu wiąże się z brakiem możliwości pozyskania etykiety do naklejenia na paczkę zwrotną. Firmy kurierskie jak i sklepy, z których zamawiamy towar, zadbały też i o to. Wiele z nich w paczce przesyła od razu wszystkie niezbędne do dokonania zwrotu dokumenty wraz z przyklejaną etykietą, a paczkę spod drzwi bez problemu odbierze kurier - zwrot przebiega więc w standardowy sposób, możemy jednak uniknąć bezpośredniego kontaktu z kurierem.

2. Jak najlepiej dobrać rozmiar?

Rozmiar rozmiarowi nie równy, dlatego w tym wyjątkowym czasie poświęć chwilę na dokładny pomiar swojej sylwetki, żeby zminimalizować ryzyko zamówienia złego rozmiaru. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że w przypadku odzieży mamy do czynienia z fasonami, których dopasowania do ciała nie jesteśmy w stanie przewidzieć, dlatego zadbajmy, aby dostarczany towar odpowiadał naszym wymiarom. 

3. Czy zdjęcia faktycznie oddają rzeczywisty wygląd produktów?

Niezgodność produktu ze zdjęciem to coraz rzadziej spotykane w e-commerce zjawisko. Marki i sklepy doskonale poznały już potrzeby użytkowników i wiedzą, że zdjęcie musi odwzorowywać produkt. Dlatego sytuacja z otrzymaniem innego produktu niż ten dostępny na stronie, jest obecnie marginalna. A jeśli już tak się stanie - zawsze istnieje możliwość zwrotu, o której mówi pkt. 1.

>>Tutaj znajdziesz kompleksowy poradnik na temat odzieżowych zakupów internetowych<<

#prasówkapozytywów vol. 13 Te buty wydłużają i wyszczuplają nogi!

Polecamy w tej kategorii